Учителю на замітку
ü Кейс-метод (вивчення ситуації) – метод ситуативного
навчання на конкретних прикладах. Опис реальних ситуацій.
Учні мають дослідити ситуацію, розібратися в суті проблеми, запропонувати
можливі рішення і вибрати найкраще з них.
ü Батьківщиною такого методу є США
ü Найбільш широко застосовують у вивченні
економіки і бізнес-наук, медицині, політології, а також у педагогіці
ü Завдання учителя - запропонувати цікаву,
доступну для дітей тему для обговорення, грамотно організувати самостійну
роботу,
Структура
уроку з використанням з використанням кейс-методу
- Підготовчий етап. Педагог готує ситуацію, додаткові
інформаційні матеріали, визначає місце заняття в системі предмету, завдання
заняття.
- Ознайомлювальний
етап.
- Залучення учасників до
живого обговорення реальної ситуації. Введення в ситуацію. Опис ситуації.
-
Виконання індивідуального завдання. Пошук необхідного інформаційного матеріалу.
- Глосарій
(словник до тексту, що пояснює маловідомі або застарілі слова)
- Аналітичний етап, ухвалення рішення
ü Вирішення кейсів (ситуацій) має декілька етапів:
Знайомство із ситуацією
Виділення основної
проблеми чи проблем
Пропозиції (мозковий штурм)
Аналіз наслідків, ухвалення іншого
рішення
Вирішення кейса, пропозиції
ü Технологія кейс розвиває в учнів навички: аналітичні,
комунікативні , соціальні, творчі, практичні
ü Перевага кейс-уроків
- багато фото та
відеоматеріалів
- гіперпосилання
- глибше розкриття матеріалу
- ефективна профорієнтація
ü Є такі типи кейсів:
- Кейс –випадок –
це короткий кейс, який розповідає про окремий випадок. Даний кейс можна
прочитати дуже швидко, і тому учням не треба готуватися вдома.
- Кейс-вправа –
надає учневі можливість застосовувати на практиці здобуті навички. Найчастіше
використовується там, де необхідно провести кількісний аналіз.
- Кейс-ситуація –
класичний кейс, що вимагає від учня аналізу ситуації. Чому ситуація
набула такого розвитку і як її можна вирішити
ü Роль учителя при використанні кейс-методу суттєво
відрізняється від традиційного: він передає свої повноваження учням, його
керівна роль зводиться до мінімуму. Втручання учителя в роботу учнів
повинно бути обмеженим, воно зводиться до регулюючої функції.
ü При
використанні кейс-методу оцінки в балах не виставляються, а лише оцінюється
рівень участі в роботі (інформативність, оригінальність ідеї, структура логіки,
якість презентації, якість виступу)
Немає коментарів:
Дописати коментар