Кейс-метод на уроках української мови та літератури

Учителю на замітку

ü Кейс-метод (вивчення ситуації) – метод ситуативного навчання на конкретних прикладах.  Опис  реальних ситуацій. Учні мають дослідити ситуацію, розібратися в суті проблеми, запропонувати можливі рішення і вибрати найкраще з них.
ü  Батьківщиною такого методу є США
ü  Найбільш широко застосовують у вивченні економіки і бізнес-наук, медицині, політології, а також у педагогіці
ü Завдання учителя  - запропонувати цікаву, доступну для дітей тему для обговорення, грамотно організувати самостійну роботу,
Структура уроку з використанням з використанням кейс-методу
    -  Підготовчий етап. Педагог готує ситуацію, додаткові інформаційні матеріали, визначає місце заняття в системі предмету, завдання заняття.
     -  Ознайомлювальний етап.
- Залучення учасників до живого обговорення реальної ситуації. Введення в ситуацію. Опис ситуації.
     - Виконання індивідуального завдання. Пошук необхідного інформаційного матеріалу.
      - Глосарій (словник до   тексту, що пояснює маловідомі або застарілі слова)
      -  Аналітичний етап, ухвалення рішення
ü Вирішення кейсів (ситуацій) має декілька етапів:
       Знайомство із ситуацією
       Виділення основної проблеми чи проблем
       Пропозиції (мозковий штурм)
      Аналіз наслідків, ухвалення  іншого рішення
      Вирішення кейса, пропозиції
ü Технологія кейс розвиває в учнів навички: аналітичні, комунікативні , соціальні,  творчі, практичні
ü Перевага кейс-уроків
-  багато фото та відеоматеріалів
 - гіперпосилання
- глибше розкриття  матеріалу
- ефективна профорієнтація

ü Є такі типи кейсів:
-         Кейс –випадок – це короткий кейс, який розповідає про окремий випадок. Даний кейс можна прочитати дуже швидко, і тому учням не треба готуватися вдома.
-         Кейс-вправа – надає учневі можливість застосовувати на практиці здобуті навички. Найчастіше використовується там, де необхідно провести кількісний аналіз.
-         Кейс-ситуація – класичний  кейс, що вимагає від учня аналізу ситуації. Чому ситуація набула такого розвитку і як її можна вирішити
ü Роль учителя при використанні кейс-методу суттєво відрізняється від традиційного: він передає свої повноваження учням, його керівна роль зводиться до мінімуму.  Втручання учителя в роботу учнів повинно бути обмеженим, воно зводиться до регулюючої функції.

ü При використанні кейс-методу оцінки в балах не виставляються, а лише оцінюється рівень участі в роботі (інформативність, оригінальність ідеї, структура логіки, якість презентації, якість виступу)

Немає коментарів:

Дописати коментар