Дорогі дев'ятикласники!
Завдання, які я пропонуватиму, допоможуть вам глибше збагнути особливості, принципи побудови складного речення. виховуватимуть мовленнєву культуру, розвиватимуть ваші уміння користуватися багатими ресурсами української мови, правильно й виразно висловлювати свої думки. Усе це необхідно кожній сучасній людині.
Пам'ятайте: успіх приходить до тих, хто не шукає найлегшої дороги, хто не сподівається, що проблему, яка постала перед ним, вирішить хтось інший.
Мої завдання розраховані на тих, хто зорієнтований на досягнення успіху. А досконале володіння мовою - одна із запорук цього.
Дівчата і хлопці! Не будьте сьогодні легковажні, а дуже відповідальні. Від кожного з нас залежить наскільки інтенсивним буде розповсюдження вірусу COVID-19. Зосередьте увагу на необхідних заходах безпеки, не панікуйте . Допамагайте батькам, подаруйте своє тепло і щиру усмішку тим, хто цього потребує . А ще багато працюйте над собою, читайте, дивіться цікаві фільми, старанно виконуйте завдання вчителів і не забувайте про українську мову Усе буде добре. Прорвемося! Всім здоров"я!
Отож, вивчаймо українську мову дистанційно
Розпочнімо з блогу і моєї електронної пошти
nmedvid4@gmail.com
Урок 1. Тема. Складне речення із сурядним і підрядним зв'язком.
Уважно послухайте відеоурок. Під час перегляду виконайте тестові завдання.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
Ви вивчили три види складних речень: складносурядне, складнопідрядне і безсполучникове. Крім цих речень, є такі, які поєднують різні види зв'язку. Один з таких видів називається речення із сурядним і підрядним зв'язком.
Підказка. Для того щоб правильно визначити такий вид речення, потрібно його поділити на частини і з'ясувати, яким сполучником чи сполучним словом вони поєднані.
Сполучник сурядності (а їх є три види: єднальні, протиставні, розділові) - сурядний зв'язок
Сполучник підрядності чи сполучне слово - підрядний зв'язок.
Наприклад: У повітрі дощ, і гречка пахне тепло, немов розлився бурштиновий мед.
(М. Рильський)

Схема: [ ], і [ ], (немов). Це речення складне із сурядним і підрядним зв'язком.
Завдання на закріплення теми
Завдання 1
Випишіть складні речення із сурядним і підрядним зв'язком. Намалюйте до них схеми. Розставте розділові знаки. Виконайте синтаксичний розбір одного речення (на вибір)
1. Усі вдивляються в зоряне небо але ніхто нічого там не міг помітити, хоч журавлиний клекіт ставав усе виразнішим .
2. На небі раптом зашуміло й загул неначе сосновий ліс на вітрі а чорна хмара так швидко росла й бігла що можна було слідкувати за нею очима .
2. На небі раптом зашуміло й загул неначе сосновий ліс на вітрі а чорна хмара так швидко росла й бігла що можна було слідкувати за нею очима .
3. Василько їхав лісом коні глибоко поринали в сніг і ледве-ледве переступали з
ноги на ногу.
4.
Навкруги вила хуртовина бурхав холодний вітер та крутив снігом а Василькові
згадалася тепла, ясна батькова хата.
5. Ще недавнечко ви не знали де дітися серед рівного безкрайнього степу а тут де не взялись гора і ліс по горі густий та високий .
6 Хо
сидить на росяній траві а стара пам’ять його підсовує йому образи де свіжими,
яскравими фарбами малюються події духу людського.
7. Василько глянув навкруги:
здорові дуби стояли в лісі, мов страховища, і звідусюди простягали до нього
цупкі чорні гілки Харитя
почула, що її маленьке серце заболіло, наче хто здавив його в жмені; сльози затремтіли на її довгих віях.
ЗАВДАННЯ № 2
Знайдіть в реченнях лексичні помилки – зайві слова. Запишіть відредаговані речення.
1.Радіокоментатор розповість по радіо про хід спортивного матчу. 2.Український режисер О.Довженко першим створив перший звуковий фільм. 3.Передплату преси, газет, журналів продовжено на місяць. 4. З допомогою комп'ютерної мережі Інтернет послання дійде швидко, за лічені секунди. 5.Сьогодні ми святкуємо свято всієї родини.
Завдання 1-2 виконайте до 23 березня 2020 року в робочому зошиті або надішліть мені на електронну пошту. Адреса вказана вище. Бажаю успіху!
Матеріал до уроку "Складне речення з різними видами зв'язку" (дата проведення 25.03.2020 р., час - 13.00)
Вправа 1
Визначити, яку роль виконує сполучник у реченнях?
1.У теплий вирій летять восени журавлі, а восени вертають.
2.За городом срібно розливався ставок, а за ставком верби до води похилилися.
3.Щось такеє бачить око і серце жде чогось.
4. Візьми чорнила і паперу та й напиши мені листа.
5. Люблю я тебе вдень і вночі, вранці і ввечері і не знаю краю своє любові.
6. Пройшла гроза, і ніч промчала, і знову день шумить кругом.
Повторюємо види сполучників. Це важливо!!!


Вправа 2 Навчаємося розрізняти складні синтаксичні конструкції (складне речення з різними видами зв'язку)
У повітрі дощ, і гречка пахне тепло, немов розлився бурштиновий мед.
Ще сніг кругом, ще голі віти в дуба, і не курличуть в небі журавлі.
У кімнаті гойдався притишений гомін, густо висли снопи цигаркового диму, він зовсім затопляв лампу, що ледве блимала на високій шафі.
На все впливає мови чистота: зір глибшає, і кращають уста, стає точнішим слух, а думка гнеться, як вітром розколихані жита.
Вправа 3 Перевіряємо себе
Визначаємо види речень з різними видами зв'язку
Він так розійшовся, що в Євмена не залишилося найменшого сумніву: буде все так, як вирішив Таливон (Я. Стецюк).
Половець став на порозі - досвіток був повитий білими пасмами, під стіною темніла калюжа, проте не дощило (Є. Гуцало).
Море дедалі втрачало спокій; чайки знімались з одиноких берегових скель, припадали грудьми до хвилі і плакали над морем (М. Коцюбинський).
УВАГА! Не слід плутати речення з різними видами зв'язку із складнопідрядними реченнями з кількома підрядними
Людина йде по рідних вулицях, де пройшло її дитинство, де буяла молодість, де проходили найкращі роки життя .
Так було і цього дня, який народжувався з синіх присмерків снігів і зелених сосен, що якось бентежно шуміли навколо школи, відчуваючи весну.
Сизий бузок, котрим були обсаджені стежки, вільно ріс там, де ходили людські ноги
1.Яке з поданих речень - складне з різними видами зв'язку?
• А. Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні (В. Сосюра).
• Б. Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні (В. Сосюра).
• В. Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить (П. Филипович).
5.У якому реченні неправильно розставлені розділові знаки?
• А. Є прадавні скарби, що намертво лежать у землі, і є живі скарби, що йдуть по землі від покоління до покоління, огортаючи глибинним чаром людську душу (М. Стельмах).
• Б. Погортайте сторінки сивих віків, і вам відкриється багато поетичних таємниць, і ви почуєте голоси творців, імена яких так розгубила історія, що вже навряд чи знайдемо багатьох сіячів, чия поетична нива, ставши народною, квітує й сьогодні (М. Стельмах).
• В. Крізь шибки вікон стежили за рекрутом сиві бабусі і він, вітаючись із сусідами йшов вузенькою вулицею, де поряд з іншими убогими хатами стояла його хата з трьома вікнами і такою давньою покрівлею, що вже замість соломи виднівся суцільний мох з, якого буйно росли окремі стеблини жита (А. Шиян).
Завдання 1-2 виконайте до 23 березня 2020 року в робочому зошиті або надішліть мені на електронну пошту. Адреса вказана вище. Бажаю успіху!
Матеріал до уроку "Складне речення з різними видами зв'язку" (дата проведення 25.03.2020 р., час - 13.00)
Вправа 1
Визначити, яку роль виконує сполучник у реченнях?
1.У теплий вирій летять восени журавлі, а восени вертають.
2.За городом срібно розливався ставок, а за ставком верби до води похилилися.
3.Щось такеє бачить око і серце жде чогось.
4. Візьми чорнила і паперу та й напиши мені листа.
5. Люблю я тебе вдень і вночі, вранці і ввечері і не знаю краю своє любові.
6. Пройшла гроза, і ніч промчала, і знову день шумить кругом.
Повторюємо види сполучників. Це важливо!!!

Вправа 2 Навчаємося розрізняти складні синтаксичні конструкції (складне речення з різними видами зв'язку)
У повітрі дощ, і гречка пахне тепло, немов розлився бурштиновий мед.
Ще сніг кругом, ще голі віти в дуба, і не курличуть в небі журавлі.
У кімнаті гойдався притишений гомін, густо висли снопи цигаркового диму, він зовсім затопляв лампу, що ледве блимала на високій шафі.
На все впливає мови чистота: зір глибшає, і кращають уста, стає точнішим слух, а думка гнеться, як вітром розколихані жита.
Вправа 3 Перевіряємо себе
Визначаємо види речень з різними видами зв'язку
Він так розійшовся, що в Євмена не залишилося найменшого сумніву: буде все так, як вирішив Таливон (Я. Стецюк).
Половець став на порозі - досвіток був повитий білими пасмами, під стіною темніла калюжа, проте не дощило (Є. Гуцало).
Море дедалі втрачало спокій; чайки знімались з одиноких берегових скель, припадали грудьми до хвилі і плакали над морем (М. Коцюбинський).
Сон літньої ночі колись мені снився, коротка та літня нічка була, і сон був короткий , - він хутко змінився і зник, як на сході зоря розцвіла.
УВАГА! Не слід плутати речення з різними видами зв'язку із складнопідрядними реченнями з кількома підрядними
Людина йде по рідних вулицях, де пройшло її дитинство, де буяла молодість, де проходили найкращі роки життя .
Так було і цього дня, який народжувався з синіх присмерків снігів і зелених сосен, що якось бентежно шуміли навколо школи, відчуваючи весну.
Сизий бузок, котрим були обсаджені стежки, вільно ріс там, де ходили людські ноги
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
1.Яке з поданих речень - складне з різними видами зв'язку?
• А. Про юність золоту, що одцвіла зорею, лишились старості лиш спогади одні (В. Сосюра).
• Б. Осінній вітру крок, і хмари над землею, і пада жовтий лист в вечірньому огні (В. Сосюра).
• В. Коли почую твій співучий голос і легкий сміх навколо забринить, мені здається: серед поля колос гойдається і пташка десь дзвенить (П. Филипович).
2.Виділіть речення із сурядним і підрядним зв'язком.
• А. Сонце і повітря лоскочуть щоки, а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, що здається, що надворі стоїть весна, одягнена у білі шати (М. Коцюбинський).
• Б. Минає літо, осінь вже бреде, лісів багрянець торкнувся вересневий, і пахне чебрецем, і листя де-не-де, кружляючи, лягає під дерева (Л. Тендюк).
• В. В ті дивні дні, коли мої штани іще тримались на одній підтяжці, я все ніяк допетрати не міг, що крутиться земля, мов куля кругла (Б. Олійник).
• А. Сонце і повітря лоскочуть щоки, а зелень ялинкових гілок виглядає з-під снігу так свіжо, що здається, що надворі стоїть весна, одягнена у білі шати (М. Коцюбинський).
• Б. Минає літо, осінь вже бреде, лісів багрянець торкнувся вересневий, і пахне чебрецем, і листя де-не-де, кружляючи, лягає під дерева (Л. Тендюк).
• В. В ті дивні дні, коли мої штани іще тримались на одній підтяжці, я все ніяк допетрати не міг, що крутиться земля, мов куля кругла (Б. Олійник).
3.Виділіть речення із сурядним і безсполучниковим зв'язком.
• А. Яків повів коней навпростець, і було чутно, як тріщав у них під копитами сушняк (А. Шиян).
• Б. Ніна спочатку думала про Якова Македона, що привернув її увагу, та згодом сильніші спогади витіснили його образ, і перед очима постали і люди інші, і події, що їх довіку не забути (А. Шиян).
• В. То поїзд затримувався на станціях, бо колія була зайнята, то машиніст довго домовлявся із станційними працівниками, що не хотіли відпускаи вугілля, взагалі поїзд чомусь довго стояв перед семафором (А. Хижняк)
• А. Яків повів коней навпростець, і було чутно, як тріщав у них під копитами сушняк (А. Шиян).
• Б. Ніна спочатку думала про Якова Македона, що привернув її увагу, та згодом сильніші спогади витіснили його образ, і перед очима постали і люди інші, і події, що їх довіку не забути (А. Шиян).
• В. То поїзд затримувався на станціях, бо колія була зайнята, то машиніст довго домовлявся із станційними працівниками, що не хотіли відпускаи вугілля, взагалі поїзд чомусь довго стояв перед семафором (А. Хижняк)
4.У якому реченні поєднано безсполучниковий і підрядний зв'язок?
• А. Постановник не осипав Ярославу компліментами, він після роботи тільки потиснув їй руку, але цей мовчазний потиск руки був для неї дорожчий за слова (О. Гончар).
• Б. Пташки замовкли, трави стихли, лише берези сколихнулись, лише вербиці поклонились, та вітер золотим од дерева до дерева почав шпурляти, кружляючи червоне (П. Тичина).
В. Дивовижні сцени можна було побачити в ці хвилини в таборі: той сміявся, той плакав, там обнімалися, там підняли на руки і цілували стареньку бабусю, що принесла останню качку (Я. Ваш).
• А. Постановник не осипав Ярославу компліментами, він після роботи тільки потиснув їй руку, але цей мовчазний потиск руки був для неї дорожчий за слова (О. Гончар).
• Б. Пташки замовкли, трави стихли, лише берези сколихнулись, лише вербиці поклонились, та вітер золотим од дерева до дерева почав шпурляти, кружляючи червоне (П. Тичина).
В. Дивовижні сцени можна було побачити в ці хвилини в таборі: той сміявся, той плакав, там обнімалися, там підняли на руки і цілували стареньку бабусю, що принесла останню качку (Я. Ваш).
5.У якому реченні неправильно розставлені розділові знаки?
• А. Є прадавні скарби, що намертво лежать у землі, і є живі скарби, що йдуть по землі від покоління до покоління, огортаючи глибинним чаром людську душу (М. Стельмах).
• Б. Погортайте сторінки сивих віків, і вам відкриється багато поетичних таємниць, і ви почуєте голоси творців, імена яких так розгубила історія, що вже навряд чи знайдемо багатьох сіячів, чия поетична нива, ставши народною, квітує й сьогодні (М. Стельмах).
• В. Крізь шибки вікон стежили за рекрутом сиві бабусі і він, вітаючись із сусідами йшов вузенькою вулицею, де поряд з іншими убогими хатами стояла його хата з трьома вікнами і такою давньою покрівлею, що вже замість соломи виднівся суцільний мох з, якого буйно росли окремі стеблини жита (А. Шиян).
6. Якій зі схем відповідає подане речення?
Хіба ж під вечоровими яворами, у головах яких стояли зорі, а в ногах жебоніла вода, таким ввижалося власне свято? (М. Стельмах).
• А. [ ], (у яких...), а [ ], [ ]?
• Б. (Хіба...), (у яких...), а [ ], [ ];
• В. [, (у яких...), а [ ], [ ]?
• А. [ ], (у яких...), а [ ], [ ]?
• Б. (Хіба...), (у яких...), а [ ], [ ];
• В. [, (у яких...), а [ ], [ ]?
7. Речення Марія тихо йшла по втоптаній стежці, над головою синіло небо, дзвенів жайворонок, а з обох боків шелестіло вусатим колоссям жито.
складається з:
А. Трьох частин
Б. Чотирьох частин
В. П’яти частин
У поданих реченнях розставте розділові знаки.
Юрій з водою Микола з водою. Душевна людина як гарне дерево дає затінок годує зогріває. Не вчи плавати щуку щука знає цю науку. Місяць на небі зіроньки сяють тихо по морю човен пливе. Дерево стояло ще голе на вітах його вже починалось пташине життя. Відчинила двері вітер як дмухне аж засвистів. Бери до серця і затям душа творця не переквітне
Виконайте синтаксичний розбір останнього речення.
Бажаю успіху!
ЗАВДАННЯ № 1
Поясніть значення фразеологізмів.
Бачить наскрізь, бити себе в груди,взяти себе в руки,ведмідь на вухо наступив,
вкласти душу, втерти носа, гострий на язик, грати першу скрипку, гризти граніт наук ,давати волю язику ,друге дихання.
ЗАВДАННЯ №2
Замініть іншомовні слова
українськими.
Анархія , генеральний , дефект , екстраординарний , деградація , референт, директива ,
прайс-лист , легітимний , екстренний , консерватизм, симптом , реєструвати , прерогатива ,
пріоритет , конвенція , інвестиція .
ЗАВДАННЯ № 3
Допоможіть зрозуміти зміст, перебудувавши речення.
1.Цей корпус особливий.
2.Батько повернувся і взяв брус.
3.Це у вас тут лисички?
4.Упав лист.
5.Він дивився на кран і не знав, що йому робити.
6.Тут чотири вузли.
7.Це було гарне містечко.
Підказка. Щоб виконати завдання № 1.2,4, вам слід звернутись до словників фразеологізмів, іншомовних слів та омонімів.
РУБРИКА "ПИШІТЬ І ГОВОРІТЬ ПРАВИЛЬНО"
Неправильно Правильно
Дежурний у столовій черговий у їдальні
Бувші випускники колишні
випускники
Заставити вивчити змусив вивчити
Вірна відповідь правильна
відповідь
Доказав теорему довів теорему
Написав дві стрічки написав два рядки
Не мішай писати не заважай
писати
Переверніть сторінку перегорніть сторінку
Розкрийте зошит розгорніть
зошит
Учбовий корпус навчальний
корпус
Перші
блюда перші страви
7 поширених помилок в українській мові
1« Нажаль». Коли знову сумніватиметься, писати разом чи окремо ці два слова, згадайте, що між ними можна вжити ще одне слово: «на превеликий жаль». Таким чином, можливо, Вам легше буде запам'ятати, що ми їх завжди пишемо окремо!

2. «Будь-ласка». Це теж два слова, вони пишуться окремо і без дефіса.

3. «Згідно інструкції», «відповідно з», «у відповідності з...», «згідно до...» — це все помилкові конструкції. Українською правильно буде: «відповідно до» і «згідно з».

4. «На протязі року» — калька з російської мови

5. «Заключається». В українській мові такого слова взагалі немає, тому контракти укладають, (а не заключають), проблеми полягають, (а не заключаються), когось обіймають (а не заключають в обійми)...

6. Їх чи їхнього? На жаль, під впливом російської мови все частіше їх вживається не у властивому значенні. Насправді, їхній — це присвійний займенник (відповідає на питання «чий?»), а їх — це форма родового і знахідного відмінка від особового займенника вони (відповідає на питання «кого?», «чого?», «що?»).

7. «Приймати учаcть». Приймати — це взагалі одне з тих слів, які у нас дуже часто вживають неправильно. Зокрема, треба говорити: брати до уваги, брати до серця, брати до відома, а у нас багато людей вживають у цих словосполученнях слово приймати.
ЗАВДАННЯ № 5
У квітні місяці було 11
самовільних прогулів. Зібралося чоловік сто уболівальників і пішли проїжджою частиною бруківки. Треба
враховувати особливості і специфіку газетного стилю. Одна дорога і один шлях осягнення вершин редакторської майстерності –
постійна і щоденна праця. Площа виноградника - близько 5 квадратних
гектарів. Ми подружилися сім’ями і час від часу обмінюємося візитами в гості один
до одного. Діяльність товариства «Відродження» служить інтересам справи
національного розвитку. Не виключено, що частина бібліотеки Ярослава Мудрого, можливо,
знаходиться у Франції. З’явилася на місці події місцева поліція, заарештувала 8 чоловік
демонстрантів. Винищувачі злітали прямо з шосе, яке було для них злітною смугою. Українська література пройшла багатовіковий, тривалий шлях свого
розвитку. Довідка видана громадянці Криничко в тім, що їй дійсно дозволяється
продавати своє м'ясо.
ЗАВДАННЯ № 6
Відредагуйте речення .
По вул. Коцюбинського
продається диван. Запитати діда Захарченка, він хоч і б.у., але перетягнутий
новими пружинами.
Деякі відпочивальники
цілими днями лежать на тапчані на сонці, зіскакуючи з нього тільки для того,
щоб попоїсти.
З лісу вийшли кілька
солдатів у камуфляжних куртках, які щось кричали.
Технікум запрошує на
викладацьку роботу інженерів, сторожа, кочегара.
Грізно поблискуючи
шаблею,кінь з вершником летів вперед.
ЗАВДАННЯ № 7
Замініть пряму мову непрямою:
Кайдашиха бігла по селу й кричала:
«Рятуйте! Вбивають!»
«Васильку, го-ов! А йди сюди!» - гукнув
з подвір’я батько.
«Я цієї пісні раніше не чув, -
сказав студентові Тарас. – Ви її всю знаєте?»
«А так! -
підтвердив дідусь. – Отам, на плесі, завжди є качки.»
«Ну, чого тебе понесло в поле? Чого?» -
допитувалась мати.
ЗАВДАННЯ № 8
З’ясуйте, що з’єднує сурядний сполучник і. Знайдіть«зайве» речення. Свій вибір обґрунтуйте. Перепишіть, розставляючи коми між частинами складнопідрядних речень з кількома підрядними та у складнопідрядних реченнях з однорідними членами.
1. Українські козаки-запорожці нападали боронили народ і рідну землю від ворожих переслідувань і змагались за те, щоб український народ мав свободу і свою власну державу (А. Лотоцький).
2. Могло статися, що згадки про далекі часи передавалися з покоління в покоління і таким чином дійшли до античних письменників і мислителів (Г. Бурганський).
3. Невелика церква св. Покрови повна золота й срібла, бо козаки були побожні й дуже дбали про свою церкву (А. Лотоцький).
4. Козаки обступали січового бандуриста, старого козака, що грав на бандурі і співав про славних отаманів і гетьманів про походи на турків і татар (А. Лотоцький).
ЗАВДАННЯ №9
У поданих реченнях розставте речення. Свій вибір обгрунтуйте.
- Ви скажіть своєму пану
Що заплати не бажаю
Бо коли я що дарую
То назад не забираю
- Мені мабуть не надокучить нагадувати що хто не знає свого минулого той не вартий свого майбутнього
- Надію в хаті поважайте
Їі на видному тримайте
Бо де у хаті вона є
Туди і щастя забреде
- Тож підіте і скажіте
Що поки я буду жити
Не подумаю довіку
зброї чесної зложити
- Люди зрозуміли що якщо вони добре працюватимуть то щось зароблять
ПІДКАЗКА. Якщо у складнопідрядному реченні збігаються два сполучники
( чи сполучник і сполучне слово), то кома між ними ставиться тільки тоді, коли частину, яка починається другим сполучником, можна пропустити без шкоди для будови всього речення. Якщо пропустити її не можна, то кома між двома сполучниками не ставиться.
Завдання 8-9 виконати до 30 січня 2018 року.
Приклад есе на тему «Освіта»
З точкою зору, що освіта створює відмінності між людьми, я згоден. Люди різного рівня та профіля освіти дійсно відрізняються один від одного. Але я не хочу багато говорити на тему, що освічена людина краще, ніж неосвічена. Я не вважаю, що той, хто закінчив університет, як людина буде краще, ніж той, хто закінчив одну школу.
Люди різні зустрічаються. Я так гадаю, що не всі відмінники досягають в житті успіху, не всі магістри вузів розумніші за інших. Є цікаві особистості, які просто не мали можливості отримати вищу освіту. Яким довелося працювати, наприклад. Або чиї батьки не мали змоги не тільки оплатити контракт у вузі, але й допомогти прожити під час навчання.
Але освіта все ж відіграє велику роль в житті людини. В залежності від того, що людина вивчає, чим цікавиться, складається її особистість. Хтось буде добре розумітиися на техніці, але писати з помилками. Хтось вивчить напам'ять всі вірші Рильского, але ніколи не зрозуміє, як працює економіка країни.
Чому люди найчастіше прагнуть отримати вищу освіту? По-перше, вона розвиває більш-менш різнобічну особистість, яка вміє не тільки виконувати роботу, але й мислити. Деякі люди навітьздобувають університетську освіту «для загального розвитку», а потім за фахом не працюють. І звичайно, вища освіта дає великі можливості при влаштуванні на роботу, при занятті керівних посад. Вища освіта також більш престижна, воно підвищує статус людини в суспільстві.
Коло спілкування, тобто ті люди, з якими разом вчишся, теж визначають багато чого в житті. У тих, хто навчався в медичному інституті, й тих, хто закінчив торговельний технікум, буде різне коло спілкування. Швидше за все, це будуть різні знайомі, друзі, різні зв'язки, цінності та уподобання. Навіть жарти під час дружніх зустрічей, у них, швидше за все, будуть різними, незрозумілими іншим.
Всі ми виберемо різну освіту. Різний профіль: хтось стане робочим, а хтось вчителем. Різний рівень: хтось стане доктором наук, а хтось після школи не захоче більше вчитися взагалі. Тому в майбутньому ми всі станемо різними особистостями та знайдемо людей, близьких до себе за життєвими вподобаннями.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар