8 клас



Дорогі мої дівчата і хлопці! Не будьте сьогодні легковажні, а дуже відповідальні.  Від кожного з нас залежить наскільки інтенсивним буде розповсюдження вірусу  COVID-19.   Зосередьте увагу на необхідних заходах безпеки, не панікуйте . Допамагайте батькам, подаруйте своє тепло і щиру усмішку тим, хто цього потребує . А ще багато працюйте над собою, читайте, дивіться цікаві фільми, старанно виконуйте завдання вчителів і не забувайте про українську мову  Усе буде добре. Прорвемося! Всім здоров"я!

Завдання на місяць. Виконати до 15 грудня 2020 р. Робота в групах.

Група   «Фотографи»

https://www.coca-colaukraine.com/stories/mobilne_foto_gayd_po_fotografii

Якісні мобільні фотографії: підказки (науково-технічні засоби і технології)

Група «Історики»

uk.wikipedia.org › wiki › Жовтанці

минуле і сучасне с.Жовтанці

Група «Художники»

nosya.kiev.ua › blog › tehniki-risovaniya-akvarelnyimi-kraskami

(образотворче мистецтво)

намалювати малюнок «Моє село», використавши техніку

малювання акварельними фарбами «Художники»

Група «Журналісти»

відеорепортаж про

село

school-cj.org › ... › Журналістика Основи репортажу

 

 


Завдання на жовтень 2020р.
Скласти пам'ятку "Уникаємо помилок у побудові словосполучень"
Пробачте мене, радіти успіхам, вибирати наречену, бурхливі овації , відкривати нові таланти, відстоювати незалежність, вільна вакансія, дотримати слово, внутрішній інтер’єр, головний лейтмотив,  вічні істини, зрадити принципам, долоні рук,  глузливо усміхається., оволодіти ситуацію, зазнати невдачу, завзятий ентузіазм, стосунки з країнами ,кілька років тому назад, комісія по складанню, називати по імені, відпочивати по обіді, майстерний віртуоз, моя власна думка, моя автобіографія, по сприянні  міністерства, дорожчий  золота, пам’ятний сувенір, не треба мені  загрожувати, освоювати урок, підмітити вади,  близькі по духу,

перший дебют, прейскурант цін, розумний вундеркінд,   будь-якою ціною ,у  жовтні місяці,  сильніший страху, зв’язати  по рукам і ногам, зайняли перше місце,  в інший час, одержати освіту,  багатий корисними копалинами,  для будь-кого зрозуміло, на протязі року, вірні рішення,  зволікати сівбу, рахую, що…,сталося  із-за недбальства, звернутися по адресі, задати запитання,  цікаві міроприємства, думки співпадають, мов по команді, дослідження по математиці, орієнтуватися по зіркам, один раз в місяць, контрольна робота по українській літературі, чемпіон по шахам, не шкодуйте про те, що минуло.  інспектор по техніці безпеки, заступник по виховній роботі, по моїй вині, по всякому поводу, проживати по адресу, писати по зразку ,по дорученню вчителя, перший по списку, три місяця,  зрадити принципам,   плисти по течії, опанувати професією, пливти по течії, по стану здоров’я, філолог по спеціальності, зупинка по вимозі, по вашому проханню ,приємний по смаку, болюче запитання, брати на помітку, по мірі того як, заходи по покращенню, по роману Олеся Гончара, пропустити по хворобі, трапилось по непорозумінню, по сімейним обставинам, по поверненні додому, по закінченні строку, прийшлося по смаку, по цей день, робота не по силам, повідомити по телефону, беззаперечні істини

 




 ОТОЖ,  НАВЧАЄМОСЬ ДИСТАНЦІЙНО!
Розпочнімо з блогу і моєї електронної пошти. 
nmedvid4@gmail.com






   

УРОК 1 Тема.  Речення з кількома рядами однорідних членів.

Ми  повторимо вивчене про речення з однорідними членами,ознайомимося  з поняттям про речення з кількома рядами однорідних членів,
навчимося правильно розставляти розділові знаки .

Вправа 1 "Перевіряю себе" Дайте відповідь на питання. Забули - розгорніть підручник  і робочий зошит з української мови,
1 Які члени речення називаються однорідними?
2. Які члени речення можуть бути однорідними?

3. Чим можуть бути виражені однорідні члени речення?
 4.Які є поширеними й непоширеними однорідні члени.
5. Пригадайте вживання розділових знаків у реченнях з однорідними членами

Оцініть себе самостійно. Не засмучуйтесь, якщо забули матеріал. Усе можна виправити.

Вправа 2 Розставте в поданих реченнях розділові знаки, підкресліть однорідні члени відповідно до їх синтаксичної ролі, вкажіть, які з них є поширені  і непоширені 
    Ледве встала Катерина  поклонилась вийшла мовчки з хати. 2. У тій пісні чулися гудки заводів і рев машин і шепоти пшениці . 3. Я у думах забирався в горах або нахиляв до себе співучі маківки або вибирав огірки. 4. Моя мати перша у світі навчила мене любить роси легенький ранковий туман  п’янкий любисток м’яту маковий цвіт  осінній горб і калину.

Підказка. Скористайтесь зошитом з української мови, останній запис.  Перегляньте відеоурок.

  
 У реченні Дзвінко й безтурботно перекликалися, співали, щебетали пташки.  слова дзвінко й безтурботно є однорідними обставинами. 


ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ! В українській мові є речення, які мають кілька рядів однорідних членів.
Наприклад:
  
 Справа і зліва віяло свіжістю і ароматом води. У реченні є два ряди однорідних членів.

1 ряд - справа і зліва (однорідні обставини)
2 ряд - свіжістю і ароматом (однорідні додатки)

 Вправа 3


. Перепишіть речення. Розставте розділові знаки. Визначте ряди однорідних членів.

1. Приємно бродити по теплих калюжах після грому й дощу чи ловити щучок руками (О. Довженко). 2. Липневий день догоряє десь за сутінками височенних дубів і лип палахкотить на золотих банях і сяйно-білих стінах верхівки собору що вигнався стрімко в небо (І. Багряний). 3. Уся гавань була заповнена вітрильниками великими й малими лодіями довбанками й човнами (Р. Іванченко). 4. Ще в дитинстві я ходив у трави в гомінливі трепетні ліси... (В. Симоненко). 5. Життя кипить кипить і завмира під спів снігів вітрів громів і птахів (М. Чумак). 6. Гарячий липень бродить покосами і стернями кладе снопи в копи поскрипує возами й гарбами (І. Цюпа). 7. Будуть приходити люди вбогі й багаті веселі й сумні радощі й тугу нестимуть мені (Леся Українка). 8. Несло то гілку рододендрона то цупкий вінок з якихось дивовижних трав та альпійських квітів... (О. Гончар).


Зразок виконання
Приємно бродити по теплих калюжах після грому й дощу чи ловити щучок руками. 
1 ряд -   бродити, ловити (однорідні присудки)
2 ряд - після грому й дощу (однорідні обставини)

Увага! Вправи 2,3 виконайте в робочому зошиті або надішліть мені на електронну пошту до 22 березня 2020 року. Бажаю успіху!


МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ "Узагальнювальні слова при однорідних членах речення"
(дата проведення - 25 березня 2020р., час - 15.00)

Зверніть увагу на схеми!!!

УС: О.О.О.
О.О.О. - УС.
УС: О.О.О.- .......
 УС,( одне із слів як-от, а саме, наприклад): О.О.О.

 Опрацьовуємо разом
Україна – наша земля, наш рідний край. Україна в усьому: у містах, у зорях, у кожному камінчику, деревці,  червоній  калині біля хати, у рушничкові, вишитому  бабусиними руками. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною,  історiя якої  сягає тисячоліть. Князь Олег, Ярослав Мудрий, Володимир Мономах – імена правителів, відомі з літописних джерел. Вони дуже багато зробили для того, щоб держава стала ще міцнішою, кращою. 

Пу     ПУНКТУАЦІЙНИЙ  ПРАКТИКУМ
З     Поставити відповідні розділові знаки та пояснити їх.
1. У густі мряці все пропадало небо гори ліси пастухи. 2. Жито пшениця  й овес  все  разом  поспіло  й  присохло. 3. За вербами кущі калина бузина порічки а  то й  просто  верболіз. 4. Вишні черешні груші сливки-угорки тернослив терен та дерен  усе росло густими купами. 5. Все навколо море, і поле, і небо  велично гармонувало між собою заспокоювало давало розгін думкам. 6. Все бачить співець  у  широкім  роздоллі  і небо  і  море  красу  світову.      
Лі    Лінгістичне конструювання 
За   Завдання:  дібрати потрібне за змістом узагальнювальне слово.
1.  Ввесь степ, і лиман, і озеро, і море - …  закуталось  в якийсь чарівний  світ. 2. Тут  … : вдень і вночі, влітку і взимку – стоїть безугавний шум, а в сонячні  години  грає  барвиста  веселка. 4.  червоно:  на  небі,  і  на  узгір’ях, і  на  горі. 5. Чи  влітку, чи в осінню негоду, чи в найлютішу зимову заметіль - …  до нього могли постукати.  6. Куди не повернешся (скрізь) земля: і згори, і знизу, і праворуч, і ліворуч.
ЗВ   ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
          Усе: і поля, і луки, і ліси - зазеленіло - а не "зазеленіли"



      Вправи на закріплення. У поданих реченнях розставте розділові знаки

  



І
За


 г    У густій мряці  все пропадало небо гори ліси пастухи. 2. Жито пшениця  й овес усе  разом  поспіло  й  присохло. 3. За вербами кущі калина бузина порічки а  то й  просто  верболіз. 4. Вишні  черешні груші сливки-угорки  тернослив терен та дерен  усе росло густими купами. 5. Все навколо море і поле і небо  велично гармонувало між собою заспокоювало давало розгін думкам. 6. Все бачить співець  у  широкім  роздоллі  і небо  і  море  красу  світову.       


Такі речі як-от  сорочку хустин, весільний рушник  дівчиа повинна була вишити для милого.
.Усюди  і на стінах і на столі і на ліжкукрасувалася вишивка.
.Різні почуття  радість і журба сподівання і страждання  впродовж багатьох століть знаходять своє вираження у вишивках.
.Голуби півні коні хрестики  різні зображення були своєрідними оберегами.




Українська мова  8 клас
Тема. Письмовий твір-опис місцевості (с. Жовтанці) на основі особистих  спостережень і вражень із використанням речень, ускладнених однорідними членами речення.

 Пошукові посилання до уроку


Якісні мобільні фотографії: підказки (науково-технічні засоби і технології)  група «Фотографи»


минуле і сучасне с.Жовтанці (історія)  група «Історики»


(образотворче мистецтво) група "Художники"
 намалювати малюнок «Моє село», використавши техніку малювання акварельними фарбами «Художники»


 група «Журналісти»  підготувати відеорепортаж про село

Немає коментарів:

Дописати коментар